Managementul reputației online poate fi un factor decisiv în privința succesului afacerii cu care lucrezi. La nivel global, având în vedere informațiile disponibile și relatările altor oameni de business, ar fi bine ca toate companiile să înțeleagă cât de important este ca, pe lângă marketing și publicitate, să țină seama de managementul reputației online.

Gestionarea imaginei publice și asigurarea unei reputații pozitive ține de acești pași:

  1. Înțelegere și definire

Reputația online poate fi definită ca fiind imaginea pe care un individ, o companie sau un brand o are în spațiul online. Acest lucru se referă la tot ceea ce o persoană sau compania face online. Cu alte cuvinte, brandul sau imaginea companiei tale poate fi influențată pozitiv de acțiunile tale din spațiul online și poate fi, de asemenea, deteriorată dacă nu acorzi atenție acestei componente.

După cum vezi, imaginea ta online poate fi formată în moduri mai bune, cum ar fi poveștile, interacțiunea cu publicul și exploatarea mai multor canale de social media.

  1. Monitorizarea activitatii

Odată ce ai înțeles ce înseamnă managementul reputatiei online, trebuie să identifici unde este prezentă compania ta online și să monitorizezi toate interacțiunile social media și tehnologia web de la nivelul brandului tău.

Monitorizarea acoperă:

• Măsurarea impactului pe toate platformele de social media

• Urmărirea anumitor cuvinte cheie și hashtag-uri asociate cu brandul tău

• Subiectele discutate despre brandul tău

• Urmărirea conținutului și mesajelor adresate companiei tale

• Urmărirea și monitorizarea activității competitorilor

  1. Îmbunătățirea reputației

Reputația ta online poate fi oricând îmbunătățită, în special prin realizarea unor schimbări constante, inovatoare și iconice. Câteva exemple de îmbunătățire a reputației online ar include:

• Oferirea de recompense clienților

• Crearea exemplelor de reușită de produse și servicii

• Crearea unei relații bune cu presa

• Crearea de conținut valoros și educativ

• Oferta de produse și servicii de calitate pentru a stimula satisfacția clienților

Acum că ai înțeles conceptul, treci la detalii și preia controlul imaginei online a brandului tău.

  1. Exploatează platformele sociale

Social media poate fi o sursă foarte puternică de acțiuni pozitive, dacă știi cum să evoluezi. Cheia de a transforma platformele sociale în unelte performante pentru managementul reputației constă în a avea o prezență online activă. Lansează postări și încearcă să creezi un conținut și o prezentare care să se ridice în top și să vâneze publicul tău. Aici sunt câteva moduri prin care poți exploata social media pentru a-ți îmbunătăți și menține imaginea online:

• Postarea regulată: Asigură-te că postezi continut relevant și bine realizat. Utilizează hashtag-uri și imaginea bunăutilizată pentru a crește traficul pe postările tale și responde postărilor tale

• Interacțiunea cu publicul: Comunică cu viitorii clienți și fid-urile deja existente și dă-le o parte din strategia ta de publicitate. Aceasta va ajuta intențiile de branding ale afacerii tale.

• Interacțiunea cu influenceri: Se potrivește perfect cu media și cu difuzarea conținutului și oferă afacerilor platforme pentru a-și crește prezența online și a-și pune în evidență produsele și serviciile.

• Adăugarea de recenzii: Cu toții ne încredem în recenziile altor oameni. Toată lumea se uită la recenzii înainte de a cumpăra un produs sau de a apela un serviciu, iar alte recenzii negative pot fi folosite pentru a rectifica această imagine.

  1. Monitorizarea recenziilor și adăugarea de feed-back-uri

Un alt lucru important în îmbunătățirea marcajelor și a reputației tale online este legat de monitorizarea recenziilor. Acest lucru înseamnă mulți factori, cum ar fi monitorizarea și monitorizarea numărului de recenzii negative, a monitorizării ratelor interacțiunilor și a monitorizării activității online ale clienților. Unul dintre cele mai importante lucruri pe care trebuie să le faci este să oferi clienților posibilitatea de a-și exprima opiniile și de a discuta chestiunile care apar.

Totodată, nu ignora recenziile pozitive, ci mulțumește-le pe aceia care au câteva cuvinte de laudă. Sprijinul sau chiar recunoașterea și mulțumirea pe care le oferi clienților poate îmbunătăți reputația online a brandului tău și va face din clienții tăi fani fideli.