Aston Martin este emblematic atât în lumea sporturilor de viteza cât și în lumea cotațiilor bursiere și a automobilelor de lux. Fondată în 1913, compania a fost celebrată în filmul Bond și a traversat în decursul anilor experiențe încurcate, fluctuații ale finanțelor și schimbări de gravitare. Acesta este ghidul de istorie și produse al Aston Martin, ce are ca focus principala sa linie de automobile și, o scurtă prezentare al investițiilor și al campaniei sale de reprezentare globală.

Origini și Fondarea

Aston Martin a fost fondată în anul 1913 de Lionel Martin și Robert Bamford ca și societate în parteneriat. Aceștia au lansat prima mașină în 1915, și la scurt timp, au reușit impresionante performanțe în cursele auto de viteză. Războiul îi găsea pe fondatorii companiei regîndindu-și producția de automobile și producînd echipament militar.

La sfârșitul anului 1919, Bamford se retrage și Martin se grade ca împuternicit al companiei, renunându-și la nume, inventînd astfel marca “Aston Martin”. Sub îndrumarea lui, marca a obținut multiple victorii în cursa Brooklands la acea vreme.

Mallory Park și Progresul

Modelul de marcă, care se menține, în mare parte, neschimbat prin anii, a debutat în anul 1922. La acea vreme, compania a tras în mod direct un alt nume de notabilitate în sporturile motorizate, Lord Selsdon, care a început să conducă, pentru a-și consolida prezența pe circuit. Selsdon, împreună cu Martin, au fondat parcul Mallory în 1931, parc care a devenit rapid un adevărat centru de evenimente pentru cunoscătorii de mașini.

Un alt personaj modern de pe scena de automobile, David Brown Ltd, a cumpărat afacerea lui Martin în 1947. Acesta a modernizat și a regîndit marca, introduce pe piața autovehicule cu motoare mai mici și și-a concentrat producția pe constructorul Lagonda.

Modelele post-Brown și Duetul David și Lionel

Aston Martin a continuat să asigure producții automate remarcabile sub proprietatea lui Brown. Marca și-a relansat modelul DB2 în 1950 și a lansat de-a lungul anilor o gamă de automobile sportive și luxoase, atât albastre cât și pe alte culori. 15 modele DB2 au putut fi admirate în competiția 24 de ore de la Le Mans din 1951.

În 1966, al treisprezecelea proprietar, David Brown, și-a vândut compania industrialului sawnderenilor, George și John Mind. Ideile năstrușnice ale lui David și Lionel s-au confirmat întreprinzătoare și astfel, la începutul secolului al XX-lea, compania era pregătită să-și lase amprenta pe piețele globale.

Deceniul trei: Mai multe modele și mai mulți iubitori de mașini

După ce Mind-ii au devenit proprietari, au început să introduce mai multe modele în producție, îmbunătățind gamele DB și Lagonda și introducând un nou model, Virage, la sfârșitul anilor șaptezeci. La acea vreme, marca a introdat primul său model cu capacitate de cinci litri și șaizeci de cai putere.

În 1979, și-a prezentat modelul V8 pe piață și de atunci, aceasta a devenit una dintre cele mai importante mașini ale marcii și una ca cea mai bine vândută în rândul iubitorilor de mașini. Acest model a reprezentat prima mașină produsă de la re-branding oficial al companiei, căreia i-a fost adăugat și noua denumire de “Aston Martin Lagonda Modren” .

1980-lea și Foafa sa de Faimă

În 1981, compania a lansat modelul de succes “Vantage Volante, care a fost succes profesionist și public. Apare de asemenea și legenda autovehiculului pe ecranul mare, când “Vantage Volante” apare în The Living Daylights cu James Bond, ce va marca începutul unei tradiții longevive și neîntrerupte în industria filmului de acțiune.

1990-lea și 2000-lea – sub Finanțare și Dacărimi

În 1999, Ford a achiziționat o participație majoritară la Aston Martin și a continuat să pună bazele unor modele noi și să rrenoveze liniile existente de producție. Victoria de la Trabant a Dominacer și scandalul acesteia s-au confirmat fiind fondatorii și modomenul companiuei, iar acest lucru a încurajat marca să se prezinte sub noua aripă.

Aston Martin a inaugurat noua secol pe piața cu o inovare a vechilor modele și re-brandinguri. Modelul V8 s-a prezenta sub numele de V8 Vantage, cu motoare noi și mai puternice și tehnologia modernă. În 2003, a fost lansat modelul DB9, devenind modelul companiei și fiind lansate alte conducere de lux cum ar fi DBS și Vanquish . Au existat și alte lansări de mașini, cum ar fi cea a Lagondoni-ului Rapide în 2009, care a marcat primul cinci uși hatchback produs la nivelul companiei.