Cu tehnologia de business intelligence (BI) sub cerul comercial al retailului, industria este cu siguranță pe cale de a se schimba în moduri fundamentale. Deși avem o prezență Bi în mediul de retail mai de vreo 20 de ani, adevăratul impact abia acum începe să prindă rădăcini. Industria de vânzare cu amănuntul se bucura de avantajele tehnologiei Business Intelligence la nivel general, dar, în același timp, se confruntă și cu provocările asociate cu implementarea și menținerea eficientă.
În articolul de față vom vorbi despre cum Business Intelligence se integrează în domeniul retailului și despre modul în care industria beneficiază de soluțiile pe bază de BI. De asemenea, vom prezenta și principalele provocări cu care se confruntă companiile de retail, atunci când utilizează BI.
Ce este Business Intelligence (BI)
Înainte de a vorbi despre modul în care tehnologia Business Intelligence influențează lumea retailului, trebuie să acordăm o atenție importantă și definirii noțiunii. Business Intelligence este un set de tehnologii dedicate descoperirii și prelucrării informațiilor, pentru a le face accesibile și utilizabile în luarea deciziilor în întreprinderi, în vederea atingerii obiectivelor acestora. Business Intelligence se fundamentează pe analiză și reporting, analizând datele și prezentând concluziile obținute prin intermediul unor rapoarte, buzzwords și analize interogative.
Așa cum se va vedea de aici încolo, usor se poate intui cât de importantă este tehnologia pentru companiile de retail care depind de volumul, viteza și acuratețea cunoștințelor și informațiilor pentru a lua decizii de business și analiza trendurile în mișcare.
Cum a affectat Business Intelligence industria de retail
Tehnologia Business Intelligence a devenit în prezent o necesitate pentru majoritatea dealerilor de retail și a stat la baza unor schimbări fundamentale. Mai jos puteți găsi șase dintre principalele moduri în care BI a transformat industria de Retail:
- Cunoașterea consumatorilor
Instrumentele de analiză de business furnizate de tehnologia BI facilitează dezvoltarea unei cunoașteri mai cuprinzătoare a consumatorilor și modul în care acestia se comportă online. Acest lucru le permite retailerilor să obțină informații detaliate despre interesele oamenilor, gândurile lor despre produsele și serviciile oferite și preferințele lor în ceea ce privește stilul și locul de cumpărare. Pa omotele tehnologiei BI, retailerii acum pot adapta marketingul, ajustându-i la nevoile particulare ale clienților lor.
- Monitorizarea Stock
Managerii de retail pot folosi instrumentele de Business Intelligence pentru a urmări produsele din stoc, facilitându-i să ia decizii clare pentru reîmprospătarea stocurilor și înlocuirea articolelor respinse. Luarea deciziilor bazate pe informații complete și precise despre stocuri poate îmbunătăți enorm imaginea intreprinderii și reputația în rândul clienților, menținându-i pe aceștia mulțumiți și dedicați cauzei.
- Prezicători de atingere
Business Intelligence se foloseste și pentru prezicătorii de atingeri, prin care companiile din domeniul retailului pot estima mai precis volumele de vânzări și de produse care ar putea fi vândute în perioada următoare. În acest fel, sunt putea pregăti mai multe produse pentru a răspunde cererii, evitând astfel lipsa de stoc sau disproporționarea între produs și producția la care trebuie să facă față.
- Analiză financiară
Instrumentele de business intelligence permit companiilor de retail să obțină o imagine completă asupra informațiilor financiare, furnizându-le informații detaliate despre profitabilitatea vânzărilor și asupra modului în care bugetul se alocă. Aceste instrumente pot genera, de asemenea, rapoarte complexe cu privire la cheltuielile operaționale mai vechi și cu privire la alte date financiare pe care directivile de retail trebuie să le facă cunoscute.
- Folosirea hărților în Retail
Informațiile geografice și hațologicile se pot folosi eficient în sectorul comercial al retailului, prin urmărirea comportamentului clienților și a canalului lor distributiv ideal. BI poate fi utilizat pentru a răspunde întrebărilor reprezentativului concesionarului și de a-i oferi perspective precise asupra locațiilor lor și a potențialilor clienți.
- Analiză Competitivă
Business Intelligence oferă avantajul unui raport detaliat și proaspăt asupra activității concurenților, care include informații comprehensive despre faptele care se petrec în spațiul comercial. Acest lucru oferă directivilor de retail șansa de a avea acces la informații punctuale despre orice activitate comercială care ar putea avea un impact direct sau indirect asupra afacerii lor.