Acest articol analizează cum au evoluat lumea rețelelor sociale și ce impact au avut Facebook și Instagram asupra marketingului online la nivel global. Acesta va încerca să ofere agențiilor, marketerilor online și proprietarilor de afaceri informații despre modalitățile prin care pot să își creeze și exploateze creativ rețelele sociale pentru a-și îmbunătăți vizibilitatea, creșterea cotei de piață și a veniturilor.

În zilele noastre, social media reprezintă parte din viața noastră în fiecare zi și face parte din fiecare aspect al economiei. Cu aproximativ 2,3 miliarde de utilizatori active pe platforme, rețelele sociale nu se mai referă astăzi doar la comunicare și interacțiune cu prietenii și cunoscuții, ci au devenit un loc important unde se analizează și se desfășoară afaceri, ceea ce a generat peisajul de acum în ceea ce privește marketingul social.

Evoluția dinamicii câmpului de marketing digital

Printre numeroasele platforme de social media, Facebook și Instagram au fost două dintre cele mai influente. De-a lungul anilor, au existat diferențe considerabile între cele două platforme, în ceea ce privește publicul pe care le ating, modul în care reclamele sunt livrate utilizatorilor lor și beneficiile pe care le oferă dezvoltatorilor.

Ne aflăm într-un punct de intersecție interesant. Cele două platforme oferă oportunități unice afacerilor pentru a se conecta la audiențe și să aibă o comunicare mai relevantă și mai personalizată cu publicul lor țintă. Din punct de vedere al platformei, acești factori trebuie luați în considerare în momentul în care se ia decizia cu privire la platforma în care poate obține cea mai mare valoare din resursele alocate pentru marketing.

Pentru că au fost aduse îmbunătățiri permanente la ambele produse, diferențele dintre ele continuă să se schimbe. În cele ce urmează, vom analiza cum pot fi utilizate cele două platforme, rolul pe care îl joacă în marketingul digital și cum sunt ele diferite și similare.

Facebook vs. Instagram

Faceți cunoștință cu cea mai veche și cea mai nouă plăci din câmpul marketingului social: Facebook și Instagram. Deși aceste platforme au scopuri similare, o suita complet diferită de funcții, abilități și publicuri îi deosebește.

Funcționalitatea Facebook

Ca platformă de social media, Facebook a oferit utilizatorilor sai oportunități vitalizante de a interacționa și a distribui conținut cu prietenii și familia lor. Pe lângă crearea propriului conținut și notițelor, Facebook oferă utilizatorilor anumite opțiuni pentru a comenta, reacționa și distribui conținutul prietenilor și familiei. Ca rezultat, acesta a devenit o platformă excelenta pentru publicitari pentru a forma relații cu publicul lor prin crearea paginilor și grupurilor de companii și crearea și difuzarea conținutului în fluxul lor de news.

Facebook Analytics

Instrumentul de Analytics, oferit de Facebook, reprezintă o modalitate excelentă de măsurare a performanței campaniei de marketing și de evaluare a ROI-ului. Puteți vedea câți vizitatori vizitează site-ul dvs. web, cât de des reacționează la conținutul postat pe pagina sau cât de mulți oameni au fost angajați în campanie. De asemenea, acesta are propriul sistem de reclame de care puteți beneficia, relativ la costurile de publicitate pe Facebook.

Funcția de Insights

Facebook oferă utilizatorilor informații vis-a-vis de ce fel de conținut funcționează cel mai bine și ce tip de conținut provoacă oamenilor abilități cognitive sau emoționale. Insights vă permite să vedeți activitatea paginii, precum data de lansare a postărilor, numărul de comentarii și interacțiuni și numărul total de împărtășiri pe postări.

Funcționalitatea Instagram

În momentul de față, Instagram este cea mai rapidă aplicație de social media din lume, cu 800 milioane de utilizatori activi în fiecare lună și cu utilizatori de toate vârstele. Încă de la lansare, Instagram și-a câștigat rapid succesul și este estimat că va ajunge la 1 miliard de utilizatori până în 2020.

Instagram s-a concentrat mai mult pe conținutul mediatizat, făcând un pic mai dificilă crearea de conținut prin afișare publicitară. Prin urmare, Instagram se bazează mai mult pe conținutul generat de utilizatori – așa numitele „IG Stories” și „Post Instagram”. Utilizatorii Instagram iau vacanțe alegeri în mod regulat pentru a se conecta la modele de conținut pe care le urmăresc și la toate informațiile relevante.