Aplicația DoorDash este o piață în creștere rapidă care le permite proprietarilor de restaurante, comerciantilor și cumpărătorilor să conecteze prin intermediul unei platforme digitale. Acest serviciu de livrare de mâncare a servit milioane de cumpărători și a crescut rapid. Din acest motiv, mai mulți antreprenori pot fi interesați de costul de a construi o platformă asemănătoare și intenționează să-și trimită mâncare livrată în lume. Deci, ce costă construirea unei aplicații precum DoorDash?

Acest articol va discuta în detaliu despre ce ar trebui să știe antreprenorii și ce va costa dezvoltarea unei aplicații precum DoorDash.

Înțelegerea a ceea ce necesită aplicația

Înainte de a examina costul dezvoltării unei aplicații, utilizatorii trebuie să înțeleagă exact ce funcționalitate și caracteristici are nevoie aplicația lor. Aplicațiile precum DoorDash sunt de obicei structurate în patru principale componente: client, livrare, restaurant și platformă de plăți.

Fiecare din aceste componente are caracteristici variate și funcționalități. De exemplu, pentru componenta livrare, ar trebui să se construiască funcționalități, cum ar fi alocarea comenzilor și monitorizarea curierilor. Aceasta poate implica, de asemenea, implementarea de API externe și a unor soluții GPS. Mai mult, un astfel de sistem este de obicei construit în tehnologii web și mobile, de aceea ar putea fi nevoie de realizarea mai multor aplicații.

Lista caracteristicilor aplicației

Majoritatea componentelor și caracteristicilor aplicației lor pot fi grupate în patru categorii principale:

-Client:

• Autentificare – autentificare și crearea conturi, înregistrarea adresei, modalități de plată și promoții

• Căutare și filtrare – căutarea de restaurante, filtrarea produselor și costurile, opțiunile de plată și recomandări

• Operațiuni de inițiere – controlul comenzii și notificări; chat-uri de suport
• Căutare și plasare de comenzi – căutarea și selectarea produselor, obținerea informației.

-Livrare:

• URM și monitorizare – rute și rutare, monitorizarea plaserii, monitorizarea comenzii, asignarea sau schimbarea curierilor
• Conexiunea curierilor – adăugarea, gestionarea și conectarea curierilor, alocarea comenzilor și reglementarea plăților

-Restaurant:

• Gestionarea produselor și a tipurilor de produse – meniu, stoc, prețuri și brand
• Gestionarea comenzilor si alarma- managementul comenzilor și al armelor
• Alerte și comunicare – lista de comenzi, notele și alerta

-Platformă de plată:

• Gestionarea contului de plată – configurarea codurilor de tranzacție și taxe, verificarea datelor de plata, costuri și reglementări

• Notificări și backup – trimiterea de notificări referitor la plăți și rate, observarea și securitatea tranzacțiilor

De asemenea, un astfel de sistem ar avea nevoie de mulți alți lucruri, precum interfațe de utilizator prietenoase, prelucrarea bunurilor comandate, protecție împotriva aplicațiilor și soluții Android și iOS.

Costul de dezvoltare a aplicației

Unul dintre elementele cheie care determine costul unei aplicații precum DoorDash este nivelul de calitate și complexitate. Costurile sunt mult mai mari pentru aplicații complexe și bine făcute, comparativ cu aplicațiile simple și avansate. Prin urmare, aceste costuri vor diferi în funcție de gradul de detaliere și calitate pe care vrei să îl obții în aplicația ta.

Un cuantificator estimativ al costurilor de dezvoltare a unei aplicații precum DoorDash poate varia între 5.000 – 70.000 de euro. Acest cost poate diferi, în special în ceea ce privește totalul final, în funcție de nivelul de calitate și specificațiile tehnice.

Aparte de costul principal al dezvoltării aplicației, cumpărătorul trebuie să țină cont și de alte costuri, cum ar fi:

  1. Prețul servciilor de hosting pentru aplicație: aceasta poate costa între 25-50 de euro pe lună
  2. Licența API: pentru a integra aplicația cu API terți, cum ar fi Google Maps, se poate plăti între 10 și 40 de euro pe lună
  3. Costul designului: poate fi necesar să se cheltuie între 500 și 1000 de euro pentru a ajuta la construirea interfațelor de utilizator prietenoase
  4. Cheltuielile de publicare: pentru a publica aplicația în / Apple Store și / sau Google Play, poate fi nevoie să se plătească un cost în fiecare an între 25 și 100 de euro.