Învățarea personalizată rămâne un concept abstract și greu de definit pentru majoritatea oamenilor și, în mod evident, măsurarea și evaluarea învățării personalizate reprezintă o provocare și mai mare. Aceasta este însă o preocupare crescândă pentru educatori și echipele de profesori, în special datorită conceptului modern asupra învățării, care își definește obiective centrându-se pe rezultatele și pe integrarea tehnologiei.
Desigur, ideea măsurării implică evaluarea optime a succesului pedagogic al unui individ sau al unei clase, dar etica și tehnicile aplicate pentru această măsurare diferă în funcție de modelul de învățare ales. Învățare personalizată presupune prezentarea acestor date în contextul unei metodologii adecvate, individualizate și flexibile.
Deși este adevărat că învățarea personalizată și măsurarea impactului ei diferă în funcție de contexte și obiective, există specificații comune care trebuie luate în considerare și cărora trebuie să le acorzi atenție în procesul măsurării. Acest articol oferă o privire detaliată asupra conceptului general de măsurare și evaluare a învățării personalizate, discutând puțin despre diferentele față de alte metode de măsurare și explicând deosebitele tipuri de indicatori și măsurători adecvați pentru acest tip de învățare.
Definiția și conceptele fundamentale ale învățării personalizate
Înainte de a înțelege cum să măsurăm impactul învățării personalizate, definirea și conceptele fundamentale ale acesteia trebuie să se definească. Învățarea personalizată este conceptul prin care procesul de învățare se personalizează pe baza nevoilor individuale și preferințelor fiecărui elev. Acest lucru presupune ca educatorii să personalizeze contexul și mediul de învățare, astfel încât să se potrivească specificului și abilităților fiecărui îndivid în parte.
Atât învățarea individualizată, cât și cea personalizată se bazează pe identificarea și acordarea unor resurse educationale și activități individuale care îmbunătățesc activitatea de învățare. Din acest punct de vedere, învățarea individualizată și cea personalizată diferă între ele. În timp ce învățarea individualizată se bazează pe prezentarea tuturor aspectelor subiectelor învățate în același mod tuturor elevilor, învățarea personalizată face un pas mai departe prin acordarea resurselor, informațiilor și modalităților de predare specifice fiecărui elev, deoarece se iau în considerare și potențialul și cunoștințele individuale.
Un beneficiu important al învățării personalizate este accesul la învățare adaptată, care se bazează pe o urmărire continuă a progreselor elevilor. Acest lucru se face prin măsurarea și evaluarea impactului învățării personalizate și prin determinarea cât de eficient și eficace sunt obiectivele în îndeplinirea acestor ținte.
Ce înseamnă să măsori impactul învățării personalizate
Conform profesorului Dave Niemi din Universitatea Vanderbilt, măsurarea impactului învățării personalizate are la bază personalizarea și oferirea tehnologiilor educationale și managementului performanței hehpentru a monitoriza și măsura progresul elevilor și claselor. Utilizând prezentarea datelor și specifice măsurători și indicatori, managementul performanței și învățarea centrată pe elev sunt integrate în metodele de învățare adecvate specifice fiecărui elev.
Prin măsurarea impactului învățării personalizate, fiecare elev, clasă și școală trebuie să acorde mai multă atenție cu privire la modul în care sunt prezentate și înțelese emoțiile, cunoștințele precum și intențiile și valorile în raport cu obiectivele învățării individualizate și sistematizate.
Perspective și sfaturi destinate educatorilor pentru măsurarea impactului învățării personalizate
Mai mult decât atât, educatorii trebuie să fie deschiși către aceasta abordare, să înțeleagă nevoile, abilitățile și interesele individuale ale elevilor și să le ofere suportul necesar în procesul de învățare personalizată.