Vinzarile de imagini pe internet au explodat în ultimii ani, profitând de posibilitățile pe care internetul le oferă creatorilor de conținut pentru a se conecta cu cumpărătorii lor și pentru a împânzi globul cu imagini și clipuri de calitate. Afacerile pot merge atât de bine, încât e posibil să obții un venit constant chiar dacă decizi să vinzi poze online.
Cu toate acestea, există anumite provocări pe care trebuie să le iei în considerare, iar siguranța este una dintre ele. Subiectul poate părea intimidator, dar urmând anumite reguli și recomandări simplu de precauție, poți tranzacționa fără griji că vei avea de suferit în vreun fel.
Ce urmează sunt câteva principii de bază la care trebuie să te gândești înainte de a începe să vinzi poze online. Urmând acestea, în scurt timp vei ajunge să îți faci afacerea ca un adevărat profesionist.
1 Gândește-te la lucruri pe care le poți oferi, pe lângă fotografiile pe care le vinzi
Vinzarea pozelor pe internet presupune mult mai mult decât doar poze. Ține cont că cumpărătorii vor fi tentați să cumpere de la tine și alte obiecte, iar tu ai posibilitatea de a avea un câștig mai mare urmând câteva sfaturi.
O afacere online are mai multe avantaje față de vânzarea offline. Afacerile online permit investitorilor să-și simtă șansele globale, adică să vândă imagini către clienți din întreaga lume, folosind o infrastructură de vânzare a fotografiilor online.
Un alt avantaj este că poți vinde produse fizice precum cele din magazinele offline, cum ar fi tricouri, șervețele sau chiar tablouri sau colaje cu unele dintre fotografiile vândute prin intermediul site-ului.
2 Să înveți cum se folosesc drepturile de autor și mai mult
Știu cum se creează fotografii, dar dacă nu înveți de asemenea și cum, ce și unde să le utilizeze ceilalți, atunci poți să îți pierzi imaginea de profesionist.
Începând cu drepturile de autor ale imaginiilor pe care le vinzi, trebuie să înveți cum să acorzi licențe corect și cum să te asiguri că fotografiile tale rămân securizate. Orice tentativă de a folosi fotografii fără o licență corectă poate să aibă ca rezultat tentativa de încălcare a drepturilor de autor, și poate fi de asemenea confiscare a fotografiilor tale și chiar și amenda.
Open source photo: are unele fotografii disponibile sub licențele Creative Commons care sunt marcate ca atare, ceea ce înseamnă că dacă obții fotografii din această sursă, le poți folosi pe site-ul tău și în alte materiale pentru marketing.
3 Crează un site de prezentare
Indiferent ce site web alegi pentru vânzarea fotografiilor tale online, trebuie sa ți construiești site-ul ținând cont de nevoile și preferințele clienților tăi.
Website-ul este un loc de desfășurare ideal pentru prezentarea și prezentarea produselor tale. Descrierea imaginii trebuie să fie la îndemână, iar butoanele de acțiune (cum ar fi “Vezi detalii” sau “Achiziționează acum”) trebuie să fie clare.
Unele elemente de bază pe care ar trebui să le ții minte în ceea ce privește crearea unei prezentări profesioniste prin intermediul site-ului sunt:
- Cumpărătorii vor să vadă detalii despre produse și prețuri
- Prezintă poze de calitate
- Adaugă informații biografice și detalii despre produse
- Pune accentul pe clienți sau clienti și referințe
4 Creează un site web de vânzare
Imaginile tale sunt prezentate într-un mod profesionist și se bucură de o optimizare minunată SEO, dar cum face cineva faptul că vrea să cumpăre poze de la tine?
Acesta este rolul unui site de vânzare online. Trebuie să creezi un site eCommerce cu produsele tale în el precum și metode de plată securizate, astfel încât clienții tăi să poată achiziționa fotografiile tale fără stres.
Există multe platforme pentru ecomerce pe care le poți folosi pentru site-ul tău online, printre care se numără WooCommerce, Shopify etc. Aceste platforme se descurcă remarcabil pentru când vine vorba de procesarea și gestionarea comenzilor, vor avea câteva informații suplimentare pe care trebuie să le consideri.
Când alegi platforma pe care să o folosești, asigură-te că reține preferințele tale și că găsești cea mai bună soluție pentru site-ul tău, ținând cont de bugetul tău.