Deschiderea oricărei afaceri în era digitală presupune luarea enorselor decizii. Având in vedere tendințele care se schimbă rapid in lumea tehnologiei, este esențial să luăm cea mai avantajoasă decizie privind dezvoltarea unei aplicații “super”. În acest articol ne vom uita la ce inseamnă să construiești o aplicație comercială și la costul real al acestui proces. Acest articol discută prețul global necesar pentru construirea unei aplicații mobile solide, dar și alte lucruri pe care trebuie să le ținem in considerare.
Ce presupune dezvoltarea unei aplicații
Înainte de a analiza prețul, este important să înțelegem ce înseamnă să dezvolți o aplicație. Unele dintre cele mai importante etape implicate în dezvoltarea unei aplicații digitale includ:
Designul: aceasta etapa constă in a crea o imagine grafică a aplicației. Acest lucru include imagini, butoane, animații, imaginile de fundal și alte elemente grafice interactive.
Dezvoltarea: aceasta etapa constă in codarea aplicației. Acest lucru presupune conectarea tuturor elementelor grafice in procesul de dezvoltare și introducerea funcționalităților.
Testare: odată ce aplicația este construită, această etapă presupune verificarea aplicației pentru a detecta și rezolva eventualele probleme ce pot apare.
Lansare: aceasta etapa se refera la implementarea aplicației pe o anumită paltfora, fie că este Android sau iOS. Lansarea implică și listarea aplicației în App Store și magazinul Google Play.
Ce mai prespune construirea unei aplicații?
In plus față de etapele anterioare, construirea unei aplicații solide implică și alte lucruri, precum:
• Design-ul securității – Securitatea înseamnă implementarea tuturor măsurilor de securitate corespunzatoare în dezvoltarea aplicației. Acest lucru ar include, în special, verificarea validă și codarea celor mai bune practici in securizarea aplicației.
• Optimizarea pentru motoarele de căutare – Acest lucru implică asigurarea faptului că aplicația dvs. poate primi trafic din partea motoarelor de cautare, ceea ce necesită optimizarea titlurilor și a altor elemente esențiale.
• Integrarea de widget-uri – Aceasta presupune introducerea de widget-uri precum butoane sociale, unelte de comentarii, butoane de partajare si altele in aplicația dvs. care să ia în considerare și să fie pregătite pentru o serie de platforme.
• Suportul pentru dispozitive și versiuni software – Acesta ar presupune testarea aplicației voastre pe mai multe dispozitive și verificarea pentru erori, eventualele defecte sau diverse probleme,ulterior fiind necesară re-testarea și actualizarea la diferite versiuni de soft.
Ce include prețul construirii unei aplicații
După cum poate fi văzut, construirea unei aplicații mobile poate fi destul de complexă și de costisitoare, dar există o mulțime de aspecte pe care trebuie să le țineți in considerare atunci când estimați un preț pentru dezvoltarea aplicației voastre. Iată o scurtă listă de elemente care ar trebui inclus in prețul dezvoltării aplicației:
• Personalul de dezvoltare – Costurile necesare de dezvoltare sunt cea mai mare parte a prețului. Costul depinde de mărimea echipei ați aloca proiectului.
• Platformele și dispozitivele – Va trebui să faceți alegeri clare in ceea ce privește platformele și dispozitivele pe care le vei sevici și adapta aplicația noastră, care poate implica și costuri suplimentare.
• Tehnologia API – API-ul (Application Programming Interface) oferă conectarea aplicațiilor și a facilităților necesare. Tehnologiile API includ Facebook, Twitter, PayPal sau Amazon și toate costurile aferente trebuie luate in considerare.
• Design – Acest lucru implică crearea de imagini, animații, butoane, fundaluri și alte elemente ale design-ului ce trebuie integrate in aplicație.
• Lansarea oficială – Acest lucru implică realizarea testelor și implementarea aplicației și listarea oficială in App Store și Play Store.
• After-sale service – Acest aspect înseamnă asigurarea de suport post-lansare a aplicației, necesitând eventual Ș și monitorizarea aplicației.
• Brokerajul – Dacă angajați un broker pentru a crește traficul și pentru a promova aplicația, acesta poate adăuga direct și costuri suplimentare.
Care ar fi costurile totale?
Deoarece nicio aplicație nu este la fel, costurile totale ale build-ului aplicației pot fi destul de variate. Costurile pot incepe de la 10.000 $ și pot ajunge pânla 500.000$,depinzând de mărimea și complexitatea aplicației. Unele studii arata că media costurilor de construire pentru o aplicație mediu-complexe este undeva in jurul valorii de 80.000 – 150.000 $. De asemenea, trebuie inclusi si costuri suplimentare precum cele menționate mai sus, precum cele aferente personalului.