În această perioadă, pandemia a adus schimbări în aproape fiecare aspect al vieții noastre și sistemul nostru de învățământ nu constituie o excepție. Educația se confruntă cu provocări chiar și înalte în perioada următoare, iar este vorba despre transformarea în permanență a modului în care vedem educatia. Cu toate acestea, atunci când vorbim despre cea mai bună educație după pandemie, este important să fim conștienți de provocările pe care le înfruntă.

Ce este educația post-pandemie?

Educația post-pandemie se referă la orientarea și calibrarea sistemului educațional al națiunii după ce pandemia s-a încheiat, pentru a se asigura că elevii și profesorii sunt în siguranță și adaptați. În contextul actual, un sistem educațional reconfigurat include schimbări de curiculă, dotări mai sigure, planificarea mai bună a tehnologiei și sesiuni vacanțe.

Beneficiile educației post-pandemie

Educația post-pandemie aduce beneficii semnificative elevilor, profesorilor și întregului sistem de învățământ.

  1. Mai multă diferențiere: Cu schimbări constante în învățământul virtual, profesorii sunt în măsură să se concentreze pe nevoile individuale ale fiecărui elev și să ofere un plan de învățare personalizat, mai individualizat. Acest lucru oferă mai mult sprijin și încurajare tuturor elevilor.

  2. Tehnologie urmărită: prin tehnologia de urmărire, profesorii pot monitoriza modul în care elevii interacționează cu materialul de învățare, pentru a afla modul în care se dezvoltă și înțelege conținutul didactic. Astfel, profesorii sunt mai bine pregătiți pentru a oferi feedback adecvat și de susținere pentru a ajuta elevii să-și atingă obiectivele și să atingă mai mult succes în învățare.

  3. Comunitate mai mare prin conectivitate: educația post-pandemie permite elevilor și profesorilor să interacționeze și să comunice cu alte persoane din diverse locuri. Acest lucru ajută la reducerea sentimentelor de izolare și singurătate și oferă oportunități de conectare cu alți elevi sau profesori cu scopuri educaționale și stiluri educaționale similare.

Cum se realizează o educație post-pandemică eficientă?

În această perioadă în care suntem încercați, educația trebuie să țină pasul cu schimbările din lume si trebuie să se adapteze la provocările aduse de pandemie.

Acestea sunt optiunile pe care le putem lua, pentru a asigura o educație post-pandemie mai bună:

  1. Învățare online: Învățarea online trebuie să fie o componentă fundamentală a modului în care elevele și profesorii învață și predau. Platforma trebuie să fie simplă și intuitivă, pentru a preveni nevoia de tranzitarea unui buton către diferite secțiuni pe care să le adaugi.

  2. Comunicare și colaborare: Sistemele de comunicare și colaborare trebuie să fie oferite pentru a crea o atmosferă virtuală constructivă pentru toți elevii și profesorii. Aceasta poate include sesiuni Chat pentru conversații în direct, forumuri și postări de discuții precum și platforme integrate care îi ajută pe profesori și elevi să găsească și să compartimenteze informații.

  3. Integrare tehnologică: tehnologia poate fi folosită pentru a spori eficienta curriculei sau pentru a examina competențele cognițive ale elevilor, moment in care se poate aplica una sau mai multe din metodele urmatoare: platforme de evaluare, urmărirea progresului pe parcursul sesiunii, software-uri interactive educaționale și instrumente de simulare virtuală.

  4. Engagement parent: părinții sunt parte integrată și dorită a procesului de învățare și acolo unde există tehnologii moderne, aceștia pot avea control asupra procesului de învățare al copiilor, prin accesul lor la informații. Acest lucru ajută la prevenirea sentimentului de izolare al copiilor.

  5. Curățenie: lipsa unor masuri corespunzatoare de curățenie ca de exemplu curățenia locului de joacă și a sălilor de clasa poate face ca elevii sa se simta neconfortabil și inconfortabil. De aceea, este important să se acorde o atenție foarte mare curățeniei.

  6. Flexibilitatea programului: colegiile ar trebui sa ia in considerare noile modalitați de învățare flexibile, în care nu se utilizează endim-ul clasic, asa sa seânvițe orientarea spre un mediu de învățare mai flexibil. Acest lucru le permite elevilor sa învețe în mai multe situații, pe care le au acasa sau online.