Neurodiversitatea este o nouă abordare inovatoare în educație și în general în societate. Acesta presupune abordarea față de indivizi și profesori, care adresează aspectele specifice ale funcționării și ale învățării individului, înțelegând și acceptând diversitatea creierului uman și a sistemului nervos. Neurodiversitatea se referă la diferențele individuale dintre oameni și este aplicată în practica educațională și terapeutică și poate ajuta profesorii și elevii să înțeleagă învățarea și comportamentul, în beneficiul tuturor implicaților. Acesta oferă o abordare flexibilă asupra învățării, identificarea și înțelegerea nevoilor și furnizarea unor resurse și servicii adecvate. Totuși, adevărată înțelegere și acceptare a neurodiversității necesită transformarea profunda a anturajului didactic și educațional și acceptarea diferențelor culturale și sociale.

În continuare, o să ne uităm la cum poate afecta neurodiversitatea elevii și educatorii.

Înțelegerea Neurodiversității și Cum Contribuie Aceasta la Potențialul Elevului

Neurodiversitatea nu este doar despre recunoașterea diferențelor de învățare, sunt implicate și alte modele și concepte. Potrivit lui Robert J. Sternberg, profesor de Psihologie Cognitivă la Universitatea Yale, există șapte modalități de a gândi și de a învăța. Aceste modalități sunt inteligența, creativitatea și personalitatea; contextul; motivația; competența; competenta sociala; reziliența si engleza. Toate acestea se întâlnesc în abordarea neurodiversă, și toate au șanse diferite de a contribui la realizarea unui elev.

Neurodiversitatea oferă profesorilor și elevilor la posibilitatea de a vedea și de a exploata toate cele șapte moduri de a gândi și de a învăța, și aduce avantajele sale în contextul școlar. Astfel, ele pot fi mai sensibile și mai eficiente în a ajuta și în încurajarea performanței academice. De asemenea, aceștia sunt în măsură să ofere sprijin efectiv elevilor care nu se încadrează în caracteristicile obișnuite ale capacităților cognitive și ale învățării, ceea ce îi poate ajuta să-și dezvolte potențialele la niveluri noi.

Beneficiile Neurodiversității pentru Educatori și Elevi

Ignorarea sau neacceptarea neurodiversității poate avea consecințe negative grave, cum ar fi excluderea sau faptul că elevii se simt descurajați în practicile lor de învățare. O viziune holistică a neurodiversității poate contribui la adresarea acestei probleme.

Unul dintre avantajele cheie ale neurodiversității este că aceasta oferă sprijin și colaborare între educați și elevi. Deoarece educații au înțelegut și acceptat nevoia elevilor de stimă de sine și de încurajare, acești elevi se pot simti mai bine pregătiți și pregătiți să se alinieze școlilor și abordărilor educaționale. Nu numai că aceasta le oferă un grup de sprijin, ci poate de asemenea să sporească nivelul motivației și încrederii elevilor în puterile lor și, în cele din urmă, să îmbunătățească rezultatele lecțiilor lor.

De asemenea, abordarea neurodiversității ajută profesorii să identifice și să rezolve potențialele provocări educaționale. Neurodiversitatea pune accentul pe individualitate și implicit asupra propriilor nevoi ale elevului și, în ansamblu, asupra diversității umane. Acesta oferă educaților libertatea de a planifica și a organiza programe educaționale care să se potrivească în mod individual și un mod în care pot fi adresate temele și temele pentru toți elevii, indiferent de capacitatea sau abilitățile lor.

De asemenea, abordarea neurodiversă favorizează abilitățile și competențele sociale ale elevilor și îi ajută să se simtă mai bine acceptați și acceptați în propriile lor înconjurări. Aceasta poate ajuta elevii să fie mai conștienti de diversitatea lor și să se desfășoare mai bine în activitățile lor sociale și educaționale.

În final, educația neurodiversă contribuie la eliminarea barierelor educaționale și la reducerea diferențelor în educație. Neurodiversitatea este oportunitatea de a învăța și de a lua în considerare multiplele modalități de a gândi și de a învăța, ceea ce poate crea.