Sporturile reprezintă o modalitate de a construi conexiuni și a promova incluziunea și apartenența. Acestea susțin colaborarea, comunicarea și competitivitatea, precum și, în același timp, creează oportunități de a promova diversitatea și incluziunea. Unele dintre principalele beneficii ale sportului includ:

I. Dezvoltarea și îmbunătățirea abilităților:

  1. Sportul abordează toate aspectele vieții și oferă oportunități multiple de a îmbunătăți abilitățile individuale. Acestea pot include, dar nu se limitează la, abilități cognitive, de rezolvare a problemelor, sociale și emotionale. Atunci când se practică sportul, învățăm să acționăm rațional și să ne controlăm emoțiile, echilibrând între starea zilei și starea câmpului de joc.

  2. Sportul oferă un teritoriu neutru pentru toți cei implicați, pe care să se concentreze și să se dezvolte o serie de abilități și competențe. Diversitatea grupurilor de vârstă, de sex și de abilități proporționează oportunități multiple pentru fiecare.

  3. Primele obțineri și reușitele oferă un stimul pentru alte provocări, cum ar fi introducerea noilor sporturi. Această diversitate poate favoriza încrederea și asumarea de responsabilități, în timp ce luptăm pentru obiectivele noastre.

II. Sprijinirea incluziunii prin sport:

  1. Sportul oferă ocazia de a pune în comun o varietate de aptitudini și talente, prin diversificarea opțiunilor pentru practica sportului și pedepsirea discriminării și a abuzurilor. Ajută la îndepărtarea barierelor culturale și defavorizărilor socio-economice și educaționale prin oferirea accesului fără discriminare la resurse și oportunități.

  2. Sportul nu impune niciun fel de limite în ceea ce privește culoarea pielii și vârsta, ci preia rolul de a îmbunătăți și de a accelera instaurarea unor legături sociale și conducând la o compasiune mai profundă între oameni.

  3. Sportul ajută la crearea și îmbunătățirea relațiilor și a respectului reciproc. Acesta creează o legătură puternică între membrii echipei, care poate extinde și principiile incluziunii și apartenenței în societatea respectivă.

III. Beneficiile incluziunii:

  1. Îmbunătățirea motivației și a sentimentului de obiectivitate: Includerea face ca fiecare participant să se simtă apreciat și să contribuie la obiectivele echipei. Acest lucru poate încuraja comunicarea și interacțiunea între membrii echipei.

  2. Aproape toți oamenii au în comun un sentiment comun de competență si identitate prin sport. Echipele sportive pot oferi membrii lor un sentiment de conectivitate și apartenență, lucrurile necesare pentru a se integra în comunitățile lor.

  3. Sportul poate mări sentimentul de apartenență și încrederea între membrii grupului prin comunicarea mai bună, încurajarea încrederii și valorizarea mișcării fizice.

IV. Instrumente spirituale

  1. Sportul poate fi utilizat ca unul dintre instrumentele principale pentru educația spirituală. Sportul promovează disciplina, concentrarea și forța de voință. Echipa și disciplina sunt esențiale pentru spirit și retragerea simțurilor.

  2. Sportul poate consolida încrederea în sine, felul în care ne percepem și percepem lumea și recunoaștem că toți au nevoi și sentimente diferite. Fiecare persoană poate contribui la cea mai mare realizare a echipelor.

  3. Sportul oferă elevilor ocazia de a citi și de a înțelege poezia vieții și a filosofiei sale. Acest lucru poate avea un efect pozitiv asupra vieții și picioarelor lor sociale.

V. Promovarea culturii

  1. Promovarea culturii prin sport are ca scop prezentarea și crearea unui cadru care recunoaște și expune bogăția culturală a unei comunități și încurajează participarea la sport. Reprezentanții culturali pot fi angajați pentru a colabora în cadrul acestora pentru a ajuta la îmbunătățirea programelor și realizarea obiectivelor.

  2. Promovând cultura de la sine poate avea un impact semnificativ asupra sentimentelor de identitate, dignitate și perseverență. Acest lucru poate contribui și la creșterea încrederii, dezvoltarea sentimentului de apartenență și a capitaluluiui social.

  3. Sportul poate fi folosit și ca un mijloc protector, în special pentru copiii de vârstă scolară. Diminuarea violenței și a depresiei poate fi atribuită acestui program.