Google a lansat Google Analytics în 2005, cu scopul de a oferi nutrienți pentru webmasterii și cercetătorii de marketing care urmăresc traficul pe web. Din atunci, a devenit o unealtă indispensabilă pentru a-ți urmări cu ușurință clienții. În 2014, Google a lansat îmbunătățirea și modernizarea acestei platforme, cunoscută sub numele de Google Universal Analytics.
Acum, în 2021, Google Universal Analytics ia sfârșit și va fi complet suspendat, cu efecteu începând din 15 mai 2021.
Dacă folosești încă Google Universal Analytics, aici este ce trebuie să știi despre această schimbare și cum să te pregătești pentru ea:
Introducere
Google Universal Analytics a fost îmbunătățirea lui Google Analytics în 2014, oferind noi și puternice funcții pentru a îți monitoriza încet clienții și să fi accentuate pe acestora. Pentru a mulți webmasteri și cercetători de marketing, Google Universal Analytics a devenit rutina zilnică a urmăririi traficului web, deoarece se bucura de o varietate de caracteristici.
De ce Google Universal Analytics dispare?
Prin lansarea Google Analytics 4, Google Universal Analytics va fi în cele din urmă înlocuit și rămâne în vigoare pentru o perioadă mai scurtă de timp. Acest lucru se datorează aspectului că Google Universal Analytics s-a dovedit prea rigid în ce privește personalizarea acestuia, pe lângă faptul că el nu colectează date din mai multe surse decât propriile situri web.
Google Analytics 4 este principala înlocuitor direct al Google Universal Analytics, oferindu-le utilizatorilor atât date privind eficiența, cât și machiajul datelor sale. Acest lucru diferă destul de mult față de ce a oferit Google Universal Analytics și de aceea această nouă versiune promite o creștere semnificativă a eficienței.
De ce google universal analytics va dispărea?
Google a hotărât că Google Universal Analytics nu se încadrează în modelul pe care compania îl propune pentru viitorul său. Acest lucru se datorează faptului că Google Analytics 4 oferă o suită completă de caracteristici noi și fiabile, precum și analize mai bune și mai exacte.
Acest lucru a făcut ca Google Universal Analytics să fie depășit, deoarece nu se potrivește modelului modern de marketing. Deoarece această nouă versiune oferă clienților informațiile și modalitățile de care au nevoie, Google a decis că este momentul să părăsească versiunea mai veche.
Ce trebuie să facă utilizatorii actuali google universal analytics?
Utilizatorii actuali Google Universal Analytics vor trebui să treacă către Google Analytics 4 înainte de suspendarea acestuia. Acest lucru poate părea intimidant la prima vedere, dar nu este chiar dificil de realizat. Din fericire, Google și-a făcut treaba și a creat un ghid foarte bun și foarte detaliat care îți poate face experiența de migrare.
Primul pas pe care trebuie să-l faceți este de a face upgrade la contul de Google Analytics. Acest lucru poate fi realizat cu ușurință prin accesarea contului dvs. și prin navigarea către opțiunea de „Upgrade Accout”. Acest lucru va crea o versiune upgradată de Google Analytics 4 care vă va conecta în mod direct contul și vă va oferi toate funcțiile de acolo.
Următorul pas este de a crea grupuri de raportare. Acest lucru va împărți accentul dvs. în mai multe părți și va facilita mai târziu regruparea obiectivelor dvs. în contul dvs. Google Analytics. De asemenea, vă va permite să vă focalizați pe anumite versiuni de site web și grupuri de rulare.
După ce ați completat aceste trei pași, vă veți afla pe o cale clară către Google Analytics 4, astfel încât să puteți face upgrade site-ul dvs. web cu succes și să vă păstrați datele și obiectivele intacte.
Google Universal Analytics se apropie de ieșirea din scenă, iar Google Analytics 4 începe să ocupe postul. Din păcate, asta înseamnă că tuturor utilizatorilor le vor trebui câteva ore pentru a migra către această nouă versiune. Cu toate acestea, acest lucru ar trebui să fie unul benefic pe termen lung, deoarece veți avea parte de o mulțime de noi funcții și modalități de a îmbunătăți viteza procesului dvs. de migrare.
Toate în toate, desființarea Google Universal Analytics se apropie cu pași repezi și, dacă folosiți încă această soluție, e timpul să faceți upgrade rapid. E timpul să folosiți avantajele îmbunătățirilor de la Google Analytics 4 și să treceți la următorul nivel în managementul traficului, acoperirea și monitorizarea obiectivelor.