Timpul de utilizare al tehnologiei este acum mai important ca niciodată atât pentru cei mici, cât și pentru cei mari. Utilizarea tehnologiei este o parte tipică a vieții zilnice și de asemenea un factor important în educația elevilor, de la accesul la resurse și educație digitală, până la conexiuni de socializare și de divertisment.
Gestionarea timpului de utilizare al tehnologiei de către elevi poate fi dificilă pentru părinți și profesori. În timp ce se poate petrece mult noroc în jurul gestionării timpului pe tehnologie, există mai multe modalități prin care această problemă poate fi gestionată și rezolvată.
Iată câteva moduri eficiente de a gestiona și limita utilizarea tehnologiei de către elevi și de a crea un mediu care să fie în beneficiul lor:
- Stabilirea unui număr de limite
A stabili limite clare și de la timpuriu când vine vorba de utilizarea tehnologiei poate ajuta să se limiteze excesele. Dacă se limitează elevilor numărul de ore sau zile în care pot folosi device-uri sau ce anume pot utiliza, se poate ajuta foarte mult acest lucru.
- Estabilirea așteptărilor și a consecințelor
Este esențial să se stabilească așteptări clare in ceea ce priveste folosirea tehnologiei și consecințele nerespectării lor. Acest lucru este deosebit de important pentru educarea unui nou comportament. Consistența este cheia atunci când vine vorba de asigurarea ca limitele sunt păstrate.
- Menținerea tehnologiei în afara camerelor de dormit.
Cu toții că știm că mulți elevi se află pe dispozitivele lor chiar și în miez de noapte. Pentru a-i ajuta să își limiteze excesele, ar trebui să-i încurajeze să mențină tehnologia în afara camerelor lor de dormit. Acest lucru poate ajuta la reducerea riscului de a petrece prea mult timp pe device-uri și la așteptat într-un mod mai sanatos sau poate ajuta la obținerea unei recuperări mai bune a somnului.
- Oferind copiilor independență
Încurajându-i independența și responsabilitatea când vine vorba de verificarea și limitarea timpului pe dispozitive, putem să-i ajutăm pe copii să dezvolte limitări adecvate. Copiii se pot simți responsabili pentru autogestionarea timpului pe tehnologie. Acest lucru poate ajuta foarte mult în gestionarea utilizării tehnologiei.
- Limitați resurselor de timp pe care îl petrec elevii pe tehnologie
Deși poate fi dificil să menții controlul asupra tuturor resurselor de pe care îl utiliza copilul, încercarea de a limita cât de mult folocesce tehnologia poate ajuta. Părinții ar putea limita tipurile de website-uri pe care copiii le pot vizita și proiectele și jocurile pe care le pot descărca.
- Utilizarea aplicațiilor de monitorizare a tehnologiei
Există aplicații care pot monitoriza alocarea de timp pe care o fac copiii pe dispozitive și care pot ajuta la limitarea exceselor. Aceste aplicații de track & control pot ajuta la monitorizarea utilizei tehnologiei age baza unei liste de așteptări ale părinților și a modului în care se utilizează dispozitivele Nokia și, în același timp, pot ajuta la încurajarea unu comportament mai bun în rândul copiilor.
- Digi-Fasting-ul
Un alt mod eficinet de a gestiona utilizarea tehnologiei de către elevi este prin digi-fasting sau ștergatorul digital. Acast lucru poate fi folosit pentru a ajuta copiii sa facă o pauză de la tehnologie sau pentru a-i încuraja să-si aloce o anumită perioadă de timp pentru activitățile lor favorite care nu implică dispozitive electronice. Aceste perioade sunt destul de utile și se pot folosi, de asemenea, pentru a ține copiii prea ocupați ca să folosească tehnologia excesiv.
- Oferirea exemplelor personale
Încurajându-i pe elevi să înțeleagă importanța respectării limitelor pe tehnologie, părnerii ar trebui să ofere și trebui să încerce în mod personal să le urmeze. Părinții și profesorii ar putea folosi aceste limite ge perioade de tinere de cont, reconectare și mult timp de respace, putând să folosească aceste momente pentru a se conecta mai bine cu cei dragi și pentru a consacra mai mult timp pentru odihnă.
- Planificarea acticităților non tehnologice
Gestionarea utilizării tehnologiei de către elevi nu înseamnă doar limitarea timpului pe dispozitive, ci și oferirea copiilor alte activități distractive și creative care sunt totuși foarte benefice.