În lumea în continuă schimbare a tehnologiei, noi produse înlocuiesc vechile metode cheie și, uneori, procesele sunt mult mai simple și mai rapide. Unele produse au chiar șansa de a schimba întreaga industrie. Acesta este cazul revoluționar de Chatbot – ChatGPT și de costul construirii său.
Ce este ChatGPT?
ChatGPT-ul este un Chatbot care folosește inteligența artificială (IA) și machine learning pentru a învăța și răspunde la întrebări ale utilizatorului. Mai exact, acesta este un bot de conversație capabil să învețe, să se adreseze și să răspundă conversațiilor cu ușurință. ChatGPT folosește un algoritm pe bază de inteligență artificială și de rețele neurale profunde pentru a „învăța” din datele furnizate și pentru a putea oferi răspunsuri corecte.
Avantajele ChatGPT-ului
Este important să înțelegem avantajele ChatGPT-ului:
• Învățarea și asimilarea datelor: ChatGPT poate folosi datele utilizatorului să facă inferențe și chiar să se adapteze la nevoile acestuia.
• Conversații coerente: Fiind capabil să înțeleagă conversațiile și să pună întrebări relevante, ne putem aștepta ca ChatGPT să răspundă întrebărilor și provocărilor pe care le aruncă utilizatorii.
• Crearea de povești interesante: IA folosită pentru ChatGPT face ca acesta să poată crea povești mai interesante, deoarece algoritmii sunt în stare să învețe și să optimizeze modul în care se adresează unei persoane.
• Utilizabilitate mai mare: Îmbunătățirea conversațiilor și a înțelegerii pot spori și utilizabilitatea generală a produsului, conducând la mai puțin timp oferit de utilizatori pentru a realiza sarcinile.
Dezavantajele ChatGPT-ului
De asemenea, sa discutat și despre dezavantajele ChatGPT-ului:
• Prea multe date: Uneori, poate fi dificil de furnizat date suficiente pentru a configura ChatGPT în mod corect, astfel încât să poată înțelege conversațiile și să ofere răspunsuri adecvate.
• Un proces complex: Chiar și cu date suficiente, configurarea unei astfel de soluții poate fi extrem de complexă, iar lecțiile și optimizările pot fi mii.
• Costuri ridicate: În ciuda multora dintre avantajele sale, ChatGPT-ul poate fi destul de costisitor, astfel încât doar unii dintre cei mai mari jucători pot fi în măsură să își permită această soluție.
Cât costă construirea unui ChatGPT?
Răspunsul scurt este că costul construirii unui ChatGPT ține cont de mulți factori. Costurile pot varia în funcție de nevoile fiecărui proiect sau client, dimensiunea acestuia, complexitatea lui și ce produse sunt necesare.
Iată câteva exemple de cheltuieli potențiale pentru a construi un ChatGPT:
• Licențiere – puteți alege între licente gratuite, licențe comerciale și licențe care necesită abonamente lunar sau anual.
• Servicii de asistență tehnică și suport – poate fi necesară instalarea și configurarea software-ului necesar și / sau oferirea unui suport pe termen lung.
• Integrări și implementări în alte aplicații – ChatGPT poate fi integrat în alte servicii și platforme, cum ar fi CRM-uri și aplicații mobile.
• Servicii de creare și dezvoltare – codarea și întreținerea unei soluții ChatGPT poate să necesite servicii de creare și dezvoltare.
• Servicii de design și dezvoltare a UI / UX – poate fi necesar un design și o configurare adecvată pentru ChatGPT-ul dvs., deoarece schimbarea acestuia va îmbunătăți utilizabilitatea.
În general, un ChatGPT poate costa câteva sute de euro pentru un produs de bază, dar cheltuielile pot să ajungă până la mii și chiar milioane de euro în funcție de nevoile și preferințele specificate.
Atunci când evaluați costul unui ChatGPT, este important să luați în considerare următoarele:
• Ce produse sunt incluse?
• Cât de sofisticat este algoritmul ChatGPT?
• Cât de multe date sunt necesare pentru a-i antrena astfel încât să poată oferi răspunsuri corecte?
• Cât timp se va investi pentru configurarea și întreținerea ChatGPT?
• Ce produse suplimentare sunt necesare?
• Ce servicii suplimentare trebuie angajate?