:
Profesorii de educație specială au unul dintre cele mai dificile și mai vitale roluri în societate – să ofere respect și îngrijire copiilor cu nevoi speciale, astfel încât aceștia să se dezvolte și să se bucure de cea mai bună viață posibilă. Educația specială are la bază multe perspective diferite, din îngrijirea medicală practică și până la furnizarea de mediu și resurse pentru a ajuta la recuperarea și dezvoltarea copiilor. Profesorii de educație specială sunt una dintre cele mai importante componente ale acestor servicii, iar înțelegerea ce ar trebui să fie important pentru noștrii profesori este esențială pentru a-i motiva să ajute copiii cu nevoi speciale să trăiască cea mai bună viață posibilă.

Ce contează cel mai mult pentru profesorii de educație specială?

• Respectul și aprecierea – Profesorii de educație specială se confruntă deseori cu mai puțin respect și apreciere decât alte profesii sau domenii educaționale. O mai mare recunoaștere și apreciere din partea sistemului de educație specială poate ajuta profesorii în motivarea și angajarea lor în lucrul cu copiii cu nevoi speciale.

• Flexibilitate și abilități de adaptare – Educația specială necesită abilități de adaptare și flexibilitate, astfel încât profesorii să poată ajusta programul de învățare pentru fiecare copil în parte. Unele abilități sunt mai puțin adaptabile decât altele; profesorii de educație specială trebuie să se măsoare și să ajusteze treptat modul în care oferă informații și îndrumare fiecărui copil în parte.

• Oportunitatea de a fi creativ – Profesorii de educație specială au nevoie de oportunitatea de a fi creativi și de a folosi metode și strategii noi în învățarea copiilor cu nevoi speciale. Acestora li se oferă să utilizeze materiale educationale variate, de la jocuri și activități elaborate, până la utilizarea mediilor digitale, astfel încât să pot lua decizii creative pentru a prinde interesul copiilor cu nevoi speciale și pentru a-i ajuta să învețe și să se dezvolte la fel de bine ca ceilalți copii.

• Recursos financiars – Este de notorietate că sistemul de educație specială este finanțat prost, și că profesorii de educație specială sunt săraci și sub-apreciati. Educația specială cere mult timp, energie și resurse, și fără o finanțare adecvată, profesorii de educație specială nu vor avea resursele de care au nevoie pentru a îndeplini potențialul lor ca educatori de succes.

• Acces la informații și resurse – Resursele de informații și resurse nu sunt întotdeauna la îndemâna profesorilor de educație specială. Acestea nu au întotdeauna acces la informațiile de care au nevoie pentru a face față provocărilor cu care se confruntă în învățarea copiilor cu nevoi speciale.

• Mijloace și Accesibilitate – Profesorii de educație specială trebuie să aibă acces la medii și resurse speciale, în afara celor disponibile în școală publică și privată, ca de exemplu terapia prin animale, violoncel terapeutic, activități de respirație profundă și meditație mindfulness. Aceste resurse necesită adesea utilizarea de fonduri sau complicitatea altor agenții, precum Primăria sau Fondul Social European.

• Sudorii și Echipa – Unul dintre cele mai importante aspecte legate de educația specială este rolul echipei. Profesorii de educație specială trebuie să fie deosebit de buni emitatori și gospodari ai resurselor, și să fie în măsură să coordoneze eficient echipa dedicată educației copiilor cu nevoi speciale. Aceștia trebuie să fie capabili să comunice cu diferiți specialiști și să colaboreze cu personalul medical și consilieri, parteneri, șefi și părinți.

• Relații – Copiii cu nevoi speciale au nevoie de un sprijin emoțional și psihologic în plus față de învățăturile și încurajările profesorilor pentru a se simți confortabil în sala de clasă. Profesorii de educație specială trebuie să învețe să stabilească o relație reală cu fiecare copil și să asigure consiliere și susținere, astfel încât aceștia să se simtă confortabil și în siguranță la școală.

• Oportunități profesionale – Lucrul cu copiii cu nevoi speciale delicați și vulnerabili cere profesionalism și responsabilitate. Profesorii de educație specială trebuie să se aștepte să fie motivați și recompensa.